wtorek, 3 maja 2011

Ankieta marcowa - podsumowanie

Ponieważ wyjechałam na święta i majówkę, przez dłuższy czas mnie nie było. Zanim jednak zabiorę się za nadrabianie zaległości na waszych blogach, postanowiłam zamieścić podsumowanie ankiety dotyczącej marcowych książek. Przejdźmy więc do rzeczy. Tym razem w ankiecie zagłosowało 41 osób.

Oto podium:

1. "Złodziej pioruna" Rick Riordan - 31% (13 głosów)
2. "Trucicielka" Eric-Emmanuel Schmitt - 26% (11 głosów)
3. "Życie prywatne i erotyczne w starożytnej Grecji i Rzymie" Sławomir Koper - 24% (10 głosów)

Poza podium zaś znalazły się, malejąco:

"Dziecko dla odważnych" Leszek K. Talko
"Galaktyczni Zwiadowcy: postrach gwiazd" Harry Harrison & "W ogóle i w szczególe. Eseje poufałe" Anne Fadiman

Wyniki mnie zbytnio nie dziwią, zastanawia mnie tylko, czy to moja (anty)recenzja przekonała aż dwie osoby do przeczytania "Galaktycznych zwiadowców.;)

7 komentarzy:

  1. Na pewno sięgnę po 'Trucicielkę'. I to jak najszybciej się będzie dało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już zagłosowałam w nowej ankiecie i cieszę się, że już wróciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też zagłosowałem :) Na ,,Maskaradę", jeśli to nie stanowi obiektu tajemnicy. Sięgnę w najbliższym czasie po tego pisarza (już w domu czekają ,,Trzy wiedźmy" do których mnie zachęciło wyśmiewanie się z ,,Makbeta"), a w bibliotece widziałem właśnie moją faworytkę w głosowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Futbolowa - dla Ciebie to, zdaje się fanowski obowiązek.;) Ale nie powinnaś czuć się rozczarowana, mogę zapewnić.:)

    Daria - :)

    darekpionki - oczywiście, że nie stanowi, zawsze mnie ciekawi, kto którą książkę wsparł.:) "Trzy wiedźmy" mi osobiście nie podeszły, chociaż są i tacy, którzy je uwielbiają. Za to "Maskarada" to jak dotąd najlepsza pratchettowska książka o wiedźmach, jaką miałam okazję czytać (a została mi już tylko jedna, więc jakieś rozeznanie mam;)). Poza tym polecam jeszcze podcykl o Śmierci (zaczyna się od "Morta") i o Straży Nocnej (zaczyna się co prawda od "Straż! Straż!", ale kolejna cześć, czyli "Zbrojni" są o niebo lepsi). Czekam niecierpliwie na Twoje wrażenia z lektury.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na szczęście w jednej z bibliotek w moim mieście (oprócz bardzo szerokiego wyboru książek Tolkiena) jest ogrooom Pratchetta, więc i te pewnie będą. ,,Trzy..." to moja pierwsza książka i być może nie jest trafiona, ale przeczytam to zobaczę :) ,,Makbeta" jakoś wyjątkowo polubiłem i może przypadnie mi do gustu ta alternatywa. Początkowo bałem się, że Pratchett jest tak wulgarny jak Sapkowski (o którym tylko słyszałem), ale może nie jest tak źle :)

    OdpowiedzUsuń
  6. darekpionki - nie, Pratchett z żadnej strony nie jest wulgarny (w jednym z tomów - chyba o "Morta" chodzi, ale głowy nie dam - wiktymologia zaczęła w pewnym momencie wymagać, aby najcięższym przekleństwem było "zacukrowac łobuzów";)). A i z tym Sapkowskim to przesada, chyba, że kogoś uwierają wyrażenia typu "ty smoku chędożony". Któraś z blogerek policzyła nawet ofiarnie, że w pierwszym tomie opowiadań na ok 250 stron padło całe 6 przekleństw, więc chyba nie jest tak źle.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za wyjaśnienia :) O tym Sapkowskim to chyba takie plotki krążyły, ale z Pratchettem i tak się zapoznam, tylko że najgorzej, jak mój blog stanie się monotematyczny i będę zasypywał czytelników recenzjami tego samego autora :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...