poniedziałek, 12 marca 2012

Stosik marcowy...

...czyli wszystko to, co pojawiło się u mnie od ostatniego razu, a o czym jeszcze nie wspominałam. Kilka książek jeszcze pewnie dojdzie, ale najwyżej pochwalę się nimi w kwietniu.;)


Od dołu:
1. "Smok Griaule" Lucius Shepard - jak mogłabym się oprzeć książce, która ma smoka w tytule? W dodatku Uczta Wyobraźni to wyznacznik wysokiej jakości, a i Sapkowski dobrze o tym smoku pisał.;) Do recenzji od portalu Insimilion.
2. "Infoszok" David Louis Edelman - również od Insimilionu.
3. "Nieśmiertelność zabije nas wszystkich" Drew Magary - od wydawnictwa Prószyński i s-ka.
4. "Epic" Conor Kostick - mam spore oczekiwania względem tej książki (oczywiście, jak na powieść młodzieżową). Mam nadzieję, że się nie zawiodę. Od portalu Unreal Fantasy.
5. "Corvus. Życie wśród ptaków" Esther Woolfson - uwielbiam tę serię.^^ Również od Unreala.
6. "Senność" Wojciech Kuczok - z DKK. Z serią "Archipelagi" miałam styczność raz jak dotąd, ale było to całkiem udane doświadczenie. Zobaczymy, jak będzie tym razem - tytuł doskonale odpowiada mojemu obecnemu stanowi, więc jestem dobrej myśli.;)
7. "Kiki van Beethoven" Eric-Emmanuel Schmitt - dawno nic tego pana nie czytałam, a że stało w bibliotece...;)

34 komentarze:

  1. Uśmiecha się do mnie parę pozycji, oj uśmiecha... "Nieśmiertelność" już sobie kupiłam, ale robię jeszcze zakusy na "Infoszok". Fajny stos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Infoszok" ma przecudną okładkę (mam nadzieję, że treść nie gorszą). Nie dość, że pięknie minimalistyczna, to jeszcze półtwarda.:) FS ostatnio świetne okładki robi moim zdaniem.:)

      Usuń
    2. Fakt. Kossakowska, nowy Mortka, teraz Infoszok. Poprawiło im się.

      Usuń
  2. Najbardziej interesuje mnie 'Nieśmiertelność...', same dobre opinie czytałam o tej pozycji ;)
    Czekam na wrażenia po lekturze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem jej ciekawa, bo ostatnio interesują mnie takie zagadnienia.:)

      Usuń
  3. Nie znam tych pozycji, ale z niecierpliwością będę cekać na recenzje ;D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:

    papierowyazyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Moreni, to poczekaj na moją reckę "EPICa", już dawno tak nie zjechałem nic. :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytam Twoją recenzję, ale pewnie dopiero po książce - co mam się od początku negatywnie nastawiać.;P Ale czuję się ostrzeżona.;)

      Usuń
  5. Ja też uwielbiam "Biosferę", na każdą książkę z tej serii czekam z niecierpliwością ;) Nie muszę więc chyba dodawać, że najbardziej oczekuję recenzji tej właśnie książki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie "Corvus" intryguje.:)
      Postanowiłam sobie dosztukować brakujące części serii - będą świetnie wyglądać na półce.:)

      Usuń
  6. Ładny zbiór. :) Właśnie zaczynam "Smoka (...)", a "Infoszok" i "Nieśmiertelność (...)" czekają już na swoją kolej.
    Czytałam "Kiki (...)" jakiś miesiąc temu, zaraz po spotkaniu ze Schmittem, i choć nie zrobiła na mnie takiego wrażenia jak jego poprzednie książki, to i tak była całkiem udana. Ciekawe, jak Ci się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle zauważyłam, że im więcej Schmitta czytam, tym mniej mnie zachwyca. Nie wiem, czy to przez to, że autor się pogarsza, czy też po prostu na początku trafiłam na najlepsze książki. W każdym razie, co do "Kiki..." nie mam szczególnych wymagań.:)

      Usuń
  7. "Smoka" zazdroszczę. Jakże bym chciała zawołać:
    "Wszyscy mają Smoka, mam i ja!" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się, jeszcze będziesz miała.:)

      Usuń
    2. O ile się nakład nie wyczerpie to w kwietniu kupuję, i już :)

      Usuń
    3. UW w ogóle teraz rozpieszcza smokami. W zapowiedziach mają "Córkę żelaznego smoka".^^
      Powodzenia na łowach:)

      Usuń
    4. Nawet mnie nie denerwuj :P :P Najpierw muszę jednego smoka zdobyć, by o drugim marzyć ^^

      Usuń
  8. Polecam "Kiki...", jest całkiem niezła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny stos, życzę miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Smoka właśnie czytam :) Dopiero ze 3 pierwsze rozdziały, ale już mogę powiedzieć jedno- uczta wyobraźni! :D Chociaż wyobraźnia działa w niezbyt pozytywnym sensie... jak zaczniesz czytać to się przekonasz, chociażby na przykładzie kolonii Milusich... ;)
    Resztę słabo kojarzę albo wcale, ale gratuluję stosu i życzę miłej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja wyobraźnia w związku ze "Smokiem..." już dość dziwnie działa - kiedy przeczytałam o rozmiarach Griaule, od razu zwizualizował mi się jego pojedynek z tym: http://www.ps3move.pl/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/2ca7b_zniwiarz.jpg
      I dziękuję.:)

      Usuń
  11. @Moreni, zabawne, że ja w tej książce nie znalazłem NIC dobrze wykonanego (no, nie licząc panienki na okładce, ale facjata to u niej marna). Świat jest nędzny, bez logicznych podstaw, system społeczny nędzny, bohaterowie nijacy, EPIC to jakaś kpina, a nie MMORPG. Rozczuliła mnie zwłaszcza końcówka, tak kretyńskiego finału daaaawno nie widziałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat z panienki na okładce to mi się tylko ciuchy podobają.;) Trochę mnie zmartwiłeś, ale zobaczymy - ostatecznie jestem mniej marudna, może da się coś wyciągnąć.;)

      Usuń
  12. No, tak nawiasem mówiąc, to wspaniałe było podkreślanie autora na początku, jak ważna jest klasa postaci i atrybuty, później to totalnie olał, w wyniku czego mamy np. czarodziejkę, co nie "wali z czara", tylko z łuku jak rasowy łucznik.

    OdpowiedzUsuń
  13. Epic, Infoszok, Nieśmiertelność już w większości w mojej biblioteczce (bliżej lub dalej :P), ale do tych dwóch pierwszych też mam wysokie oczekiwania. A Nieśmiertelność jest naprawdę świetna :) "Smok Griaule" z kolei mnie intryguje, jestem ciekawa Twoich wrażeń.
    Bardzo fajnie wygląda "Corvus...", a pierwsze słyszę o tej serii...

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jednej książce z serii Biosfera już pisałam, o tu http://kronikaksiazkoholika.blogspot.com/2012/01/no-kupilismy-i-co-teraz-kupilismy-zoo.html Ogólnie seria prezentuje życie ludzi ze zwierzętami. I tak, oprócz pana, który spontanicznie postanowił kupić zoo, mamy zaklinacza wilków i wspomnienia Deana Koontza o jego psie. Świetna rzecz dla wszystkich miłośników zwierząt.;)

      Usuń
  14. Co do Smoka i Nieśmiertelności będziemy porównywać wrażenia, reszty póki co w planach (i na półce) nie posiadam, ale chętnie poczytam, jak się Tobie podobały. Fenrira Epic nie zachwycił, ale zdaje mi się czy Pablo miał o książce lepsze zdanie? Mogę się mylić - aktualnie Senność to także moje drugie imię ;)
    Przyjemnych godzin z książkami! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy Pablo, ale Zabookowany na pewno - to przez niego zwróciłam uwagę na książkę.;) Dlatego jestem skłonna nie popadać w czarną rozpacz, bo z doświadczenia wiem, że opinie Fenrira są dużo bardziej krytyczne, niż moje i przeszkadzają mu rzeczy, które dla mnie często nie są ważne (i na odwrót).
      Dziękuję:)

      Usuń
  15. Z niecierpliwością czekam na recenzję "Smoka" i "Infoszoku", wszak są to dla mnie recenzje pisane ;) Z tego stosiku interesuje mnie jeszcze ten "Epic" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Smoka" zaczynam zaraz po "Pieśni czasu". Jestem go niezmiernie ciekawa.^^ A "Epic" w razie czego mogę pożyczyć, jeśli nie okaże się kompletnym chłamem.:)

      Usuń
    2. Wiesz, jeśli okaże się chłamem, to też może wezmę... Wiesz... złą literaturę też trzeba czytać :D

      Usuń
  16. Zazdroszczę Schmitta;D
    Miłego czytania;*

    OdpowiedzUsuń
  17. 'Senność' Kuczoka- jedna z jego najlepszych powieści, moim zdaniem:) pozdrawiam i życzę miłej lektury:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...