piątek, 1 lutego 2019

Stosik #112

Przyznam, że w styczniu trochę zaszalałam z nie do końca planowanymi zakupami. Ale nie są to jakieś zastraszające ilości książek, więc nawet nie żałuję.


Zacznijmy może od sekcji leżącej, która składa się z samych zakupów. Na dole dwa nabytki nie moje, tylko Lubego, ale i tak zamierzam przeczytać, więc. "Błękitna kropka" Carla Sagana to klasyka literatury popularnonaukowej, do której przymierzałam się od jakiegoś czasu. Pięknie wydana książka, ze świetnymi ilustracjami, zobaczymy, jak spodoba mi się treść. "Vaterland" to jedna z popularniejszych historii alternatywnych z cyklu "gdyby Hitler wygrał wojnę" i od lat mam ją na swojej liście książek do przeczytania, ale na dość odległym miejscu.

Wyżej mamy moje zakupy własne, mniej lub bardziej spontaniczne. Co ciekawe, wszystkie są ze Świata Książki. "Pamiętajcie, że byłem przeciw" to tryumf mojego lenistwa. Od dawna chciałam przeczytać ten zbiór reportaży, ale jedyny, jaki mają w bibliotece, znajdują się w filii na drugim końcu miasta. W którym to kierunku totalnie mi nie po drodze. Więc w końcu ją kupiłam. "Człowiek  i błędy ewolucji" oraz "Gawędy o wilkach i innych zwierzętach" to efekt skuszenia się na stałą światoksiążkową promocję. Nie mam względem nich jakichś sprecyzowanych oczekiwań. Zaś "Domostwo błogosławionych" i "Zabójcze maszyny" wygrzebałam na stronie księgarni w zakładce z promocjami. Obie kosztowały około 20 PLN, więc skusiłam się na jedną i skorzystałam z okazji względem drugiej.

Sekcja stojąca to jedyny egzemplarz recenzencki oraz zdobycze z biblioteki. "Smutna dziewczyna" to zbiór opowiadań od Wydawnictwa Alegoria. Lubię sprawdzać małe oficynki, a opowiadanie jest formą, która IMO najlepiej sprawdza umiejętności autora. Mam nadzieję, że się nie zawiodę.

Trzy książki z biblioteki też wzięłam trochę spontanicznie. "Cienie tożsamości" Sandersona to pokłosie decyzji, ze może już czas skończyć wreszcie tę trylogię. "Opowiadania bizarne" Tokarczuk były reklamowane jako pierwszej klasy new weird i mam zamiar sprawdzić te opinie. A "wiedźma.com.pl" stała na półce, to wzięłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...