poniedziałek, 1 marca 2021

Stosik #136

W pewnym sensie udało mi się w lutym ograniczyć zakupy książkowe. Przynajmniej jeśli chodzi o wydawane kwoty. Fajnie by było, gdyby w marcu też się udało, ale raczej wątpię. Tymczasem w lutym przybyło do mnie trochę książek z drugiej reki.

Może zacznijmy od lewej, od moich allegrowych zakupów z drugiej ręki. To coś, co tak dobrze wtapia się w tło, że ledwo to widać, to "Wielka rodzina" Żabińskiego - książka popularnonaukowa o kopytnych z lat bodajże 70tych. Kupiłam ją w zasadzie tylko do towarzystwa "Wielkiej przygodzie słoni", żeby sama w kopercie nie jechała. To z kolei książka, której opisu z okładki nie mogłam znaleźć nigdzie w internecie, bo jak się okazuje zwyczajnie go nie ma. Ze wstępu wynika, że to coś w rodzaju reportażu o słoniach: zebrane przez autora i ujednolicone/sfabularyzowane opowieści o tych zwierzętach. Zobaczymy.

Od innego sprzedającego nabyłam kolejne pięć książek. "Dlaczego tak mało jest wielkich drapieżników?" to leciwe eseje ekologiczne (nie tylko o drapieżnikach). Wzięłam je dlatego, ze kosztowały piątaka, a Izostar pisał kiedyś, ze to dobra seria jest. Dalej "Gwiezdny terapeuta" White'a, bo akurat był, a ja lata temu postanowiłam zebrać cykl o szpitalu kosmicznym i czasem sobie o tym przypominam. "Opowieści o zwierzętach" musiałam jakoś przeoczyć w swoim wielkim polowaniu na serię Naokoło świata, ale akurat się trafiła. Ale cały ten zakup to przy okazji, bo tak naprawdę zależało mi na dwóch książkach o dinozaurach. "Dinozaury i krater śmierci" to opowieść o odkrywaniu przyczyn wielkiego wymierania kredowego. "Jak zbudować dinozaura?" to zaś pozycja analizująca pomysły z "Parku jurajskiego" pod katem naukowym (uwielbiam takie).

"O kobiecie pracującej" wyłowiłam z kosza z tanią książką. Autorowi się swego czasu oberwało za pominięcie w bibliografii klasycznych tekstów feministycznych na temat pracy kobiet (a potem jeszcze bardziej za kretyńskie tłumaczenie, ze koleżanki feministki mu o nich nie wspomniały), ale za niecałą dyszkę mogę nabyć. A "Wszystkie te światy" kupił Luby, bo już się nie mógł doczekać kolejnej części Bobiversum (ja miałam na Legimi :P).

A "Harde baśnie" to jedyna tutaj pozycja do recenzji (dzięki uprzejmości jednej z autorek). Jestem mniej więcej w połowie i jak dotąd czuję się ukontentowana (zwłaszcza fanfikiem do "Ogniem i mieczem" ;) )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...