wtorek, 17 maja 2016

Libster Blog Award, pierwsza w tym roku

Jak wiecie (lub nie), lubię łańcuszki (obecnie modnie zwane tagami), choć rzadko mam okazję na jakiś odpowiedzieć. Tym razem do Libster Blog Award zaprosił mnie Wiktor z bloga My Book Town, więc niniejszym odpowiadam na pytania.


1. Wiążesz swoją przyszłość z blogiem lub po prostu książkami?
Raczej nie. Blog to dla mnie tylko hobby (dzięki egzemplarzom recenzenckim pozwalające wydawać na  książki trochę mniej niż wydawałabym bez bloga, ale ciągle hobby), pisarką nigdy zostać nie chciałam, a do tłumaczenia/redagowania/korekty nie mam kwalifikacji. Choć nie powiem, gdyby kiedyś udało mi się jakąś książkę zilustrować, byłabym przeszczęśliwa.

2. Czy na przestrzeni lat Twój gust literacki się zmienił?
Hm, w ciągu ostatnich siedmiu lat chyba nie bardzo, jeśli chodzi o dobór gatunków.  Czytam być może nieco mniej literatury głónonurtowej (i bardziej jest to literatura faktu, niż piękna), za to nieco więcej SF, ale to nie są jakieś duże zmiany. Zmiana zaszła raczej w jakości czytanych książek. Lepiej działa selekcja i najczęściej te przeciętne lub kiepskie omijam lub porzucam, zamiast brnąć przez nie do końca.

3. Zdarza Ci się czytać kilka książek naraz?
Praktycznie zawsze.:)

4. Twoja ulubiona lektura szkolna?
Hm, kiedyś lubiłam Sienkiewicza, więc pewnie "W pustyni i w puszczy".

5. Kto lub co zachęciło Cię do czytania?
Tak jakoś samo wyszło. W domu Mama sporo czyta, ale nigdy nas (mnie i brata) specjalnie nie zachęcała.

6. Jakie sporty uprawiasz?
Żadnych. Jestem leniwą bułą.

7. Chodzisz do teatru/opery?
W teatrze byłam w ciągu ostatniego roku raz, w operze nie byłam nigdy. Nawet lubię przedstawienia teatralne, ale jakoś mnie nie ciągnie do tej formy rozrywki.

8. Czy dzielisz pasję czytania z kimś z rodziny?
Jak pisałam wyżej, w domu czyta Mama, ale raczej sobie nie podyskutujemy, bo lubi gatunki, które kompletnie mi nie odpowiadają. Za to mój Luby czyta sporo i często podkrada mi coś z biblioteczki.

9. Masz jakieś postanowienie na ten rok?
Mam kilka, nawet o nich kiedyś pisałam - klik :)

10. Sięgasz po klasykę literatury?
Zawsze mam chęć sięgnięcia i jakoś nigdy mi nie wychodzi. Przy klasyce gatunku idzie mi nieco lepiej.

11. Twoje ulubione seriale?
Zasadniczo nie oglądam seriali. Jedyny, który w ciągu ostatnich kilku lat oglądałam w miarę regularnie, to... My Little Pony: Friendship is Magic.

Żeby nie było, że tylko na cudzych łańcuszkach żeruję, to sama też wymyśliłam kilka pytań.:)

1. Biorąc pod uwagę swoje psychiczne predyspozycje, trenerem jakiego pokemona mógłbyś/mogłabyś zostać?
2. Gdybyś miał/a własną laskę/różdżkę maga, to jak by ona wyglądała?
3. Jaki czarny charakter z filmu, książki, gry lub komiksu najchętniej byś przytulił/a?
4. Jaki jest najfajniejszy wynalazek, którego nigdy nie wynaleziono? 
5. Siedzisz w kawiarni i popijasz to, co zwykle w takiej sytuacji popijać lubisz. Nagle podchodzi do ciebie zakapturzona postać w ciemnej pelerynie, dosiada się i oznajmia, że jest początkującym czarnym charakterem, po czym prosi o kilka porad, które pomogą w drodze na szczyt. Co jej radzisz?
6. Nastąpiła świnkokalipsa. Właśnie otacza cię nacierająca horda puchatych świnek morskich, a warzywa i zielenina, którymi do tej pory odwracałaś/łeś ich uwagę są na wyczerpaniu. Co robisz?
7. Jesteś przetrzymywany przez kota-terrorystę. Co robisz, żeby się uwolnić?
8. Wracasz do domu ze szkoły/pracy, a w twoim ulubionym fotelu siedzi wielki, zły wilk w okularach, z fajeczką w paszczy i dobrą książką na kolanach. Co robisz?
9. Pracujesz w wydziale ds. magicznych stworzeń - zdejmowanie smoków z drzew, wyciąganie gremlinów ze studzienek kanalizacyjnych, takie tam. Opowiedz o swoim najciekawszym przypadku.
10. Znajdujesz na progu kulkę puchatego nieszczęścia. Taki ni pies, ni wydra, coś na kształt świdra, generalnie niepodobne do niczego. Sprawdzasz więc w internecie i ku swojemu bezbrzeżnemu zdumieniu odkrywasz, że twoja znajda jest... No właśnie, czym?
11. Gdybyś miał/a walczyć o równouprawnienie i emancypację jakiejś magicznej rasy, to jaka by to była rasa?

A o odpowiedzi proszę:
1. Pyzę
2. Serenity
3. Łukasza
4. Ćmę książkową
5. Gryzipióra
6. Ciacho

Oraz Oraz wszystkich, którzy mają ochotę odpowiedzieć.:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...