piątek, 11 maja 2012

OTAGowana:)

Magda z Książki w mieście zaprosiła mnie do łańcuszka. A że już jakiś czas żadnego nie było, to jest mi miło i chętni skorzystam z zaproszenia.:) Zabawa polega na tym, aby odpowiedzieć na pytania osoby zapraszającej, potem wymyślić 11 własnych i zaprosić do odpowiedzi kolejne osoby. No więc zaczynamy.:)

1. Książka, którą koniecznie musisz przeczytać.
O rany, mnóstwo tego, a poza tym ciągle dochodzą nowe... Ale na chwilę obecną to będzie chyba siódmy tom cyklu "Temeraire" - "Crucible of Gold" - znaczy, jak już go na polski przełożą.

2. Książka, której nie tkniesz nawet gdyby Cię z nią zostawić na bezludnej wyspie.
Którakolwiek z cyklu "Dragonlance". Nie potrafię określić, co mnie AŻ TAK od nich odrzuca, ale po przeczytaniu trzech wycofuję się chyłkiem, kiedy tylko zobaczę logo serii...

3. Ulubiony autor i dlaczego?
Dużo ich: Tolkien za to, że jest, Sapkowski za wykreowanie mojego oblicza polskiej fantastyki, Novik za podejście do smoków, Le Guin za podejście do kobiet i niepowtarzalny styl... Mogłabym tak jeszcze długo.

4. Znienawidzony autor i dlaczego?
Znienawidzonych nie mam, ale mam sporo znielubianych i takich, którzy budzą niesmak. Chociażby Piekara za marnowanie energii na cykl o Inkwizytorze, do którego już dawno stracił i serce, i pomysły. Co dziwne, to chyba autor, u którego to marnotrawstwo najbardziej mnie boli, bo po "Ani słowa prawdy" wiem, że ten pan potrafi pisać niemal na każdy temat i w dowolnej konwencji, a tkwi przy Mordimerze chyba tylko z chęci zysku...


5. Ulubiony gatunek literacki?
Cóż za pytanie, fantastyka oczywiście.;)

6. Paranormal romance to fantastyka - prawda czy fałsz?
Niestety, prawda.  Te, w których panranormalny kochanek występuje jako samodzielny byt osobny można by jeszcze podciągnąć pod realizm magiczny, ale często za owym kochankiem stoi cała fantastyczna mitologia, a tego nie da się ignorować.

7. Czy piszesz "do szuflady"?
Nie, tylko rysuję.;)

8. Czy spotkałaś/eś osobiście jakiegoś autora? Kogo i w jakich oklicznościach?
Niestety, nie.:(

9. Którego z autorów (żyjących) chciałabyś/chciałbyś spotkać?
Z pewnością Wegnera, a do tego jeszcze Rothfussa, Lyncha i może (ostatnie odkrycie) Westerfelda. No i oczywiście Naomi Novik.:)

10. A nieżyjących?
Chyba Dorotę Terakowską. Albo Astrid Lindgren.;)

11. Ulubiony cytat?

Do zabawy chciałabym zaprosić:

Moje pytania:
1. Jakie motywy w książkach najbardziej Cię irytują i dlaczego?
2. Gdybyś mogła wybrać jedną książkę i coś w niej zmienić, to jaka byłaby to książka i co by się zmieniło?
3. Jakie okładki najbardziej lubisz?
4. Wolisz książki z ilustracjami czy bez i dlaczego?
5. Czy spotkałaś kiedyś w książce postać a la Mary Sue? Jeśli tak, to w jakiej i kto to był?
6. Lubisz szczęśliwe zakończenia?
7. Lubisz książki o zwierzętach i przyrodnicze popularnonaukowe?
8. Czy została Ci trauma po którejś z lektur szkolnych?
9. Jaka książka nigdy nie powinna stać się lekturą szkolną, gdyż zabiłoby to jej urok?
10. Ulubiony nie będący człowiekiem bohater książki?
11. CO jest najlepsze w blogowaniu?

18 komentarzy:

  1. Dziękuję za zaproszenie :) Z serialami mi nie wyszło, ale tym razem będzie inaczej. Promise :)
    Tylko nie dzisiaj, bo niedługo wyjeżdżam na weekend i nie zdążę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli trafiłam na blog miłośniczki fantastyki;) Sama raczej nie czytam książek z tego gatunku. A już zwłaszcza od paranormal romance (chyba podobnie jak i Ty) trzymam się z daleka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrażona "Zmierzchem" paranormale omijam możliwie szerokim łukiem.;) Czasami w naiwności swej (tzn. naiwnie wierząc, że może da się coś sensownego w tym gatunku napisać) coś przeczytam, ale wtedy od razu sobie przypominam, dlaczego nie lubię paranormali.;)

      Usuń
  3. Cieszę się, że wzięłaś udział w łańcuszku :) Też bym chętnie z Wegnerem sobie porozmawiała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A już myślałam, że mi się upiecze TAGowanie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech.. i teraz myśleć trzeba będzie ;p

      Usuń
    2. JA wiem, że to o tej porze roku trudne, ale skoro ja muszę, to niech i inni cierpią.:P

      Usuń
  5. ta zabawa dotarła chyba wszędzie :) ale to fajnie :) miło Cię lepiej poznać :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Za zaproszenie dziękuję i odpowiem z przyjemnością, ale muszę się trochę pogłowić, bo nie dałaś pytań typu "twój ulubiony kolor"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.;) Starałam się wymyślić ciekawe pytania, bo ten "ulubiony kolor" już tyle razy się powtarzał...;)

      Usuń
  7. Fajne pytania wymyśliłaś :) A Twój ulubiony cytat jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, może miałabyś ochote coś poczytać? Jeśli tak to zapraszam do mnie http://lifeisprohibited.blogspot.com/ - opowiadanie o wampirach i miłości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błagam, nie... Żadnych opowiadań o wampirach i miłości, bo mnie wezmą mdłości. A potem Madzia ma problem, bo ktoś jej bloga wyszukuje po frazie "wampiry opowiadania miłość"...

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...